Om verder te gaan met je onderneming kan je niet stoppen bij het ontwerpen van je logo. Voor Voilà ., een copywriting- en vertaalbureau ontwerpte ik niet alleen een visueel aantrekkelijk logo, maar ook hoe de rest van hun communicatiestijl er uit zou kunnen zien en hoe de kleuren en vormen op verschillende manieren kunnen terugkeren en zo een bedrijfsidentiteit te bewerkstelligen.
Door als lettertype ‘Garamond Bold’ te kiezen, beklemtoonde ik de formaliteit en conservativiteit van geschreven tekst. Echter, door de ‘o’ en het punt respectievelijk naar boven en naar onder te schuiven illustreer ik hoe Voilà . creatief en speels met woorden omgaan.
De lijnen naast de tekst zijn gebaseerd op het pictogram van een digitaal tekstdocument, het soort document waar Voilà . elke dag mee bezig is.
De gekleurde cirkels zijn een vergroting van het punt in Garamond Bold. Net als Nederlands- en Franstalige samenwerking bij Voilà . creëren de kleuren een synergie wanneer ze overlappen.
Via mockups laat ik zien hoe ze hun corporate identity kunnen tentoonstellen aan het publiek en hun mogelijke klanten. Dat kan via gepersonaliseerd briefpapier, enveloppes en balpennen, maar ook via een vlag buiten aan hun bureau, of zelfs een luciferdoosje als visitekaartje met daarop de tekst: ‘Light up your communication’.
Kasper-Jan Denolf is een stielman met een hart voor hout. Wat hout voor hem zo'n bijzonder bouwmateriaal maakt is de veelzijdigheid, de manipuleerbaarheid en het levende karakter van hout. Met hout als zijn belangrijkste metgezel en zijn oog voor detail en afwerking tovert (want zo lijkt dat voor leken) hij de mooiste constructies.
In zijn logo komt ten eerste de veelzijdigheid van het materiaal terug. De veelhoek die de achtergrond vormt van het logo is tevens onregelmatig van vorm, wat het ruwe materiaal weerspiegelt. De boom met de kronkelende takken geeft het logo nog meer de uitstraling dat hout een natuurlijk en levend materiaal is. Het lettertype is bold en beautiful, net zoals de projecten die hij aflevert: stevig en kaarsrecht. De felle rood/oranje kleur van de tekst moet de naam extra doen stralen!
Voor het Meense festival 'Grensrock' ging ik met de bestaande huisstijl aan de slag voor het ontwerpen van alle visuele communicatie op het festival zelf, de t-shirts van de medewerkers en ook merchandise zoals petten, sokken en t-shirts. Belangrijk hierbij was dat het er niet enkel catchy uitzag, maar ook informatief en duidelijk was. Grensrock '23 werd een topeditie, dus het publiek heeft zijn weg duidelijk gevonden!
Het concept van Pleine Nature heeft een eenvoudig uitgangspunt: buiten zijn doet deugd! In een afgelegen stukje idyllisch bos kom je als kleine groep helemaal tot rust weg van het gewone binnenleven en andere toeristen. Overnachtend in tenten of zelf gemaakte bivak en kokend op houtvuur wordt iedereen terug een échte natuurmens.
Die avontuurlijkheid en natuurlijkheid ligt vervat in het ontwerp van het logo. Met z'n zachte tinten en groene kleuren en niet-zo-strak lettertype kom je al helemaal in de juiste vibe.
BTW BE0743 562 903
BE10 0689 3692 0704